روش شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

شستشو صحیح پس از میکرونیدلینگ

شستشو صحیح پس از میکرونیدلینگ چگونه است؟

 یک روش زیبایی کم تهاجمی وجود دارد به نام میکرونیدلینگ که باعث تحریک گردش خون شما می شود در این مقاله راجع به شستشو صحیح پس از میکرونیدلینگ توضیح دادیم. میکرونیدلینگ کارتریج های مختلفی دارد که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. از جمله کارتریج 42 میکرونیدلینگ، کارتریج 12 میکرونیدلینگ و قیمت کارتریج 36 میکرونیدلینگ این روش معمولا برای بهبود ظاهر جای جوش و اسکار و افزایش تولید کلاژن صورت می گیرد . آماده سازی و انجام میکرونیدلینگ در یک محیط بالینی چند ساعت طول می کشد. مسئله ای  که غالبا مورد بحث نیست، مراقبت های بعدی پس از میکرو نیدلینگ می باشد. میکرونیدلینگ در حقیقت باعث سوراخ شدن پوست صورتتان می شود.

بنابراین نیاز به ان میباشد با محافظت های بعد از انجام این مطلع باشید تا از پوست خود مراقبت کنید. حتی اگر در خانه میکرو نیدلینگ انجام میدهید، در روزهای پس از انجام درمان همچنان باید مراقبت از پوست خود داشته باشید. یکی از مهمترین سوال های مطرح شده در رابطه با مراقبت های بعد از انجام این روش شستشوی صورت بعد از میکرو نیدلینگ می باشد.

روش شستشو صحیح پس از میکرونیدلینگ

  1. در رابطه با شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ نیاز است اگاه باشید بعد از میکرونیدلینگ صورت لازم است که تا 24 ساعت اولیه از برخورد آب و هر گونه مواد شوینده با پوست صورت خود به شدت دوری کنید. ابتدا باید  به مدت 24 ساعت تامل کنید. سپس می توانید با مراقبت های ویژه جهت شستشوی صورت خود را اغاز کنید. توجه داشته باشید که تا یک هفته بهتر است تنها یک بار در روز صورت خود را شست و شو دهید.
  2. بهتر است شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ را با آب سرد انجام دهید. بهتر است بعد از میکرونیدلینگ از شوینده صورت غیر صابونی و ملایم استفاده کنید. ترجیحا یه شویند سافت و ضعیف باشد تا سلول های پوست درگیر نشوند و صورت دچار التهاب نشود. سعی کنید به هیچ عنوان مواد شوینده روی پوست نماند، و کاملا شسته شده و از بین برود. با انجام میکرونیدلینگ پوست دچار التهاب شده پس زمان شست و شو به پوست فشار نیاورید. و به ارامی شست و شو انجام شود تا از اسیب جلوگیری شود.
  3. شوینده ای انتخاب کنید که OIL FREE و فاقد هر گونه چربی باشد. همچنین از خارش و التهاب جلوگیری و باعث بهبود خون مردگی و زخم ها شود. پس از شستن صورت هر چند ساعت اب معدنی روی صورت خود اسپری کنید جهت هیدراته کردن رسیدگی به پوست.

پس از انجام میکرونیدلینگ چه اتفاقی در صورت رخ می دهد؟

  • درمان‌های موضعی را به لایه‌های عمیق پوست بدون نیاز به لایه برداری گسترده انجام می‌دهد.
  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک معمولی را کاهش می‌دهد.
  • تمام انواع پوست و تن پوست را بهبود می‌بخشد.
  • ظاهر اشکال مختلف زخم را به حداقل می‌رساند.
  • پوست را دوباره جوان، سفت و محکم می‌کند.
  • ظاهر ترک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد.
  • اندازه منافذ را به حداقل می‌رساند.
  • آکنه و جای زخم را کاهش می‌دهد.
  • بازسازی بافت را تحریک می‌کند.

اقدامات پس از میکرونیدلینگ

همان طور که گفتیم میکرونیدلینگ صورت یک روش کم تهاجمی می باشد. که با ایجاد سوراخ های بسیار ریز پوست صورت شما را تحت تاثیر قرار می دهد تا سلول های تازه و جدید تشکیل شوند. استفاده از آب گرم و یا داغ امکان دراد به شدت موجب التهاب پوست صورت شما شود. در واقع در دو هفته ی ابتدایی باید از قرار گرفتن در معرض گرما و یا نور خورشید دوری کنید.

به همین دلیل  پیشنهاد اکثر پزشکان و متخصصان پوستی این است که انجام میکرونیدلینگ را به فصل زمستان موکول کنید. همچنین بهتر است در یک هفته ی ابتدایی تا جایی که می توانید از خانه بیرون نروید. علت این امر این می باشد که منافذ پوستی شما باز هستند و قرار گرفتن در معرض آلودگی می توانند موجب آسیب رساندن به پوست شما بشود. بنابراین از گرما و رفتن به بیرون خودداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =