میکرونیدلینگ کارتریج

میکرونیدلینگ و انواع کارتریج

میکرونیدلینگ کارتریج راهی سریع و بدون عوارض برای رفع مشکلات پوستی مانند تیرگی و لک‌های پوستی، جای سوختگی پوست، چین و چروک و خطوط صورت و ترک‌های پوستی است.
از مزایای میکرونیدلینگ می‌شود به کمک به تولید کلاژن پوست، جوانسازی پوست، بازسازی پوست و از بین بردن جای زخم اشاره کرد. علاوه بر این مزایا هزینه این درمان نسبت لیزر خیلی پایین‌تر است. و برخلاف لیزر از میکرونیدلینگ می‌توان برای هر پوستی با هر رنگی استفاده کرد.

ایده اولیه میکرونیدلینگ را، اورنتریچ در سال 1994 با استفاده از یک سری سوزن برای درمان مشکلات پوستی بیان کرد. عملکرد این سوزن‌ها به این شکل بود که سوزن سه سر را به ناحیه آسیب دیده پوستی وارد می‌کردند. تا پوست برای کلاژن‌سازی و ایجاد بافت جدید پوستی تحریک شود.

در حال حاضر میکرونیدلینگ به دو روش و با دو دستگاه مختلف انجام می‌شود:

میکرونیدلینگ با شیوه دستی که حتی در منزل نیز می‌شود به راحتی انجام داد و با وسیله‌ای به نام درمارولر انجام می‌شود. میکرونیدلینگ با دستگاه سوزنی که دقت و سرعت زیادی دارد و توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.این دستگاه سوزن میکرونیدلینگ، رفته رفته پیشرفت کرد و تا الان انواع مختلفی از دستگاه‌های سوزنی به نام کارتریج ساخته شده است. کاتریج وسیله‌ای برای انجام درمان میکرونیدلینگ است.

در فرآیند میکرونیدلینگ سوزن‌ها به صورت سطحی به پوست وارد می‌شوند. و هیچگونه آسیب عمقی به پوست وارد نمی‌کنند. و این فرآیند آنقدر سریع است که اصلا متوجه هیچ دردی نمی‌شوید.

جنس سوزن کارتریج میکرونیدلینگ استیل یا تیتانیوم است و طول سوزن‌های آن بسته به نوع درمان بین 25/0 میلی متر تا 3 میلی متر تغییر می‌کند. کارتریج میکرونیدلینگ یک بار مصرف است. زیرا با استفاده بیشتر از یک بار کند می‌شوند و باعث آسیب رساندن به بافت پوست می‌شوند. به دلایل بهداشتی نیز بهتر است از کارتریج‌ها فقط یک بار مصرف شود.

مزیت ها و فواید استفاده از میکرونیدلینگ کارتریج

  1. کارتریج‌ها کانال سطحی ای برای انتقال کوکتل و مواد مفید و سرم‌ها ایجاد می‌کنند.
  2. کار کردن با این نوع دستگاه راحت و آسان می‌باشد.
  3.  باعث آسیب دیدن بافت پوستی نمی‌شود.
  4. باعث تقویت متابولیسم پوستی می‌شود.
  5. کارتریج‌ها هیج عوارض جانبی‌ای ندارند.

انواع کارتریج میکرونیدلینگ بر اساس شکل و ظاهر :

  • کارتریج تی میکرونیدلینگ: دستگاه ها به شکل T انگلیسی هستند و برند های درماپن و دکتر پن تولید کننده آن هستند و معمولا به رنگ های سفید و آبی تولید می‌شوند.
  • کارتریج پیچی میکرونیگ: ازدلین گران ترین و کمیاب ترین نوع کاتریج‌های میکرونیدلینگ هستند و بیشتر برای انجام تتو و میکروپیگمنتیشن به کار می‌روند.
  • کاربرد کارتریج نانو میکرونیدلینگ: این نوع کارتریج برای جاهایی کاربرد دارد که نیازمند ظرافت خاصی است. مانند رفع چروک های زیر چشم.

انواع کارتریج میکرونیدلینگ بر حسب تعداد سوزن

استفاده از سوزن های مختلف بسته به نوع کاربرد آن‌ها برای درمان مشکلات پوستی است و پرکاربردترین آن‌ها عبارت‌اند از :
کارتریج ۹ – کارتریج 12 میکرونیدلینگ – کارتریج 36 – کارتریج 42 میکرونیدلینگ – کارتریج نانو، از دیگر انواع آن می شود به کارتریج 3 و 5 و 7 و کاربرد کارتریج نانو میکرونیدلینگ سیلیکون اشاره کرد.

نحوه کار میکرونیدلینگ کارتریج

یک ساعت قبل از انجام فرآیند درمارولر میکرونیدلینگ پزشک به پوست شما یک بی‌حسی موضعی می‌زند. و بعد از طی شدن یک ساعت پزشک دستگاه کارتریج را که مانند یک خودکار است روی پوست شما به صورت منظم و مرتب می‌کشد تا بافت جدیدی که شکل می‌گیرد نیز منظم باشد.

سوزن های کارتریج نیز با سرعت و دقت زیادی به پوست شما وارد می‌شوند. و خراش‌هایی ایجاد می‌کنند اما این فرآیند آنقدر سریع است شما متوجه دردی نخواهید شد. زمان میکرونیدلینگ به وسیله کارتریج حدودا 30 دقیقه است. پس از انجام فرآیند بسته به نوع درمان پوستی شما پزشک کوکتل یا سرمی به صورت شما می‌زند و درآخر نیز موادی برای آرامش پوست نیز به صورت شما می‌زند.

قلم میکرونیدلینگ چه ویژگی هایی دارد؟

  • جذب مواد مغذی مفید پوست را بیشتر می کند. مانند سرم ها ،کوکتل ها ،ویتامین ها و …
  • منافذ باز پوست را می بندد و موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود.
  • این دستگاه برای درمان بدن و صورت انتخاب مناسبی است.
  • از این دستگاه به راحتی می توان در خانه استفاده کرد.
  • موتوری پر سرعتی دارد و سوزن ها قابل تنظیم است.
  • هر کارتریج یک پوشش بهداشتی برای سوزن ها دارد.
  • از سوزن های استیل جراحی برخوردار می باشد.
  • بدون کوچکترین اسیب به لایه های پوست
  • بدنه بسیار سبک و ضد لرزشی دارد.

چه کسانی نمی‌توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

کارتریج میکرونیدلینگ درمانی برای از بین بردن جوش به حساب نمی‌آید بلکه آکنه‌ها را نیز تشدید می‌کند. بنابراین کسانی که جوش و یا آکنه یا حتی جوش‌های زیر پوستی دارند بهتر است. ابتدا به سراغ درمان آن ها بروند و بعد از آن برای از بین بردن جای جوش‌ها از میکرو نیدلینگ استفاده کنند.

همچنین میکرونیدلینگ برای کسانی که بیماری‌های التهاب پوستی یا قرمزی شدید پوست، تبخال، اگزما و یا درماتیت سبورئیک دارند مناسب نمی‌باشد اما پس از درمان این مشکلات می‌توانند کاندید میکرونیدلینگ بشوند تا پوست شاداب‌تری داشته باشند.

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

  • توصیه می شوذ سه روز پیش از میکرونیدلینگ از هیچ داروی مسکن و ضدالتهابی استفاده نکنید. این داروها می‌توانند روی پروسه‌ی جوانسای پوست صورت تاثیر عکس داشته باشند.
  • در صورت داشتن تبخال  روی پوست خود بهتر است دو روز قبل از میکرونیدلینگ، از داروهای آنتی‌ویروس استفاده کنید.
  • جهت جلوگیری از تحریک ناحیه مورد نظر، از دو روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو نکنید.
  • از هفت روز پیش از میکرونیدلینگ از وکس و کرم‌های موبر استفاده نکنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]