کاربرد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

به کربوکسی تراپی می توان یک نوع مزوتراپی گفت با روشی متفاوت . در مزوتراپی از داروهای مزو استفاد می شود (مایع) در کربوکسی تراپی از (CO2) استفاده می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که این روش موجب بازساری سلول های پوست می شود و خاصیت زیبایی و درمانی دارد. این گاز شبیه با گاز هایی است که دز بدن وجود دارد و باعث انرزی و سوخت و ساز در بدن می شود.

دی اکسید کربن با محاسبه میزان فشار، سرعت و حجم زیر پوست تزریق می شود. به گونه ای است که پس از تزریق سیستم خون رسانی بدن سعی می کند گاز دی اکسید کربن را خارج کند. و همین عمل سبب باعث می شود گردش خون بالا برود . که با بالا رفتن گردش خون زیر پوست پوست روشن، جوان و شفاف می شود. این گاز فاقد رنگ و بو است و هیچ ضرری برای پوست ندارد.

از دیگر روش هایی که کاربردی شبیه به کریوکسی تراپی دارد اما می توانید در خانه انجام دهید درمارولر و جیدرولر و گواشا است. با استفاده از درمارولر هم می توانید باعث جوانسازی، بازسازی سلول ها و افزایش کلاژن سازی، افزایش خون رسانی به پوست خود بشوید. جیدرولر و سنگ گواشا نمی تواند باعث بازسازی سلول های پوست شود اما برای جوانسازی و زیبایی صورت روش بسیار موثری است.

کاربرد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی دور چشم

حلقه های تیره در زیر و اطراف چشم ممکن استبر اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. که مهم ترین آن ها عدم وجود اکسیژن در ناحیه مویرگی پلک پایین چشم می باشد.
شما با استفاده از روش کربوکسی تراپی می‌توانید این شبکه مویرگی را ترمیم کنید.

در واقع تزریق گاز کربن دی اکسید در قسمت ها تیره اطراف پلک، موجب تسریع جریان خون در آن ناحیه شده و به بهبود این تیرگی ها کمک می کند.علاوه بر رفع تیرگی، کربوکسی تراپی موجب افزایش میزان کلاژن پوست در این ناحیه شده. و موجب بهبود رنگ چم خواهد شد.ماندگاری کربوکسی تراپی برای رفع تیرگی های دور چشم حداقل 6 ماه خواهد بود.یکی از مهمترین کاربردهای کربوکسی تراپی جهت رفع تیرگی دور چشم می‌باشد.

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت

برآمدگی چربی ها ناصاف بر روی ران و باسن را سلولیت می گویند که بیشتر زنان این سلولیت را در این نواحی دارند. روش های مختلفی برای رفع سلولیت همچون کرم های مختلف، ماساژ غدد لنفاوی و غیره وجود دارد که در درمان سلولیت های بدن خیلی مؤثر نیستند.

اما استفاده از روش کربوکسی تراپی برای رفع سلولیت های بدن، انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. در این روش سوسل های چربی توسط گاز کربن دی اکسید از رفته و هیچ گونه آسیبی به اعصاب بدن وارد نمی شود. کربوکسی تراپی علاوه بر از بین بردن این سلولیت هاموجب بازسازی کلازن و ضخیم و صاف شدن پوست نیز می شود.

کر بوکسی تراپی برای لاغری

لاغری یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان شده است.ورزش های سنگین، استفاده از رژیم های سخت و طاقت فرسا، حتی روش های لاغری پر خطر گاهاً موجب شده که فرد اراده خود را برای لاغری از دست بدهد.اما یکی از نوین ترین و بهترین و راحت ترین روش های لاغری استفاده از روش کربوکسی تراپی است.این روش در کشورهای اروپایی برای لاغری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

زیرا کربوکسی تراپی قدرت مقابله با چربی های مقاوم بدن را دارد.زمانی که در این روش گاز کربن دی اکسید به پوست تزریق می شود. این گاز به اسید کربنیک تبدیل شده. و که قدرت کافی برای آزادسازی و حل کردن سوسل های چربی در خود را دارد.

در این روش پزشک متخصص میزان گاز کربن دی اکسید مورد نیاز بدن شما را با استفاده از سوزن های ریز به ناحیه موردنظر تزریق می کند. که البته نیاز به هیچ گونه بیهوشی و بی حسی ندارد. هر جلسه انجام کربوکسی تراپی برای لاغری تقریباً 15 دقیقه طول خواهد کشید. جالب اینجاست پس از انجام کربوکسی تراپی نیازی به استراحت و دوره نقاهت نیست. به راحتی می توانید به فعالیت های روزمه خود رسیدگی کنید.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چشم

پیش از درمان کربوکسی تراپی

  • در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از درمان  داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون مصرف نکنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامینE، جینسینگ، مکمل های امگا 3، ایبوپروفن، Motrin، Advil، Aleveو سایرNSAIDSها خطر کبودی بعد از انجام درمان را افزایش می دهند.
  • حداقل 24 ساعت قبل از شروع درمان ، نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید (الکل ممکن است خطر کبودی را افزایش دهد.)
  • زنان باردار و شیرده گزینه مناسبی برای انجام این عمل نیستند.
  • مصرفRetin-A را 2 روز قبل و 2 روز پس از درمان قطع کنید.

کربوکسی تر اپی برای رفع جای جوش

بسیاری از دختران و پسرها در دوره جوانی و سنین بلوغ جوش هایی بر روی پوست خود می زنند. که بر اثر دستکاری کردن آن ها ممکن است آثار جوش بر روی پوست باقی بماند.
لکه ها و ناهمواری های ایجاد شده ناشی از جوش بر روی پوست برای هیچ کسی اصلا خوشایند نیست.البته امروزه روش های بسیار زیادی برای از بین بردن این مشکل پوستی وجود دارد.
یکی از بهترین و مؤثرترین روش ها رفع و درمان جای جوش بر روی پوست به ویژه در ناحیه صورت،استفاده از روش کربوکسی تراپی است.

استفاده از این روش برای از بین بردن جای جوش هیچ گونه دردی نداشته. و حتی باکتری های پدید آورنده جوش را نیز کاملاً از بین می برد.
و در نهایت با انجام فرآیند کلاژن سازی جای جوش را کاملاً از بین خواهد برد.این روش در مقایسه با سیار روش های رفع جای جوش بسیار دقیق تر
و پربازده تر بوده. و بسیاری از افرادی که از این روش برای برطرف کردن جای جوش های استفاده می کنند رضایت کامل را از این روش دارند.

کربوکسی تراپی برای رفع ترک های پوستی

ترک های پوشتی ذر اثر چاق و لاغر شدن بودن و یا باردار بودن و کشیدگی پوست ایجاد می شود. بسیاری از افراد به ویژه خانم ها از وجود این ترک ها بر روی پوست خود احساس خوبی ندارند. و تمایل دارند که این ترک ها را به روشی کم رنگ و از بین ببرند. یکی از روش های کاربردی برای این مشکل پوستی استفاده از روش کربوکسی تراپی است. در این روش با تجزیه چربی های زیر پوست و رساندن اکسیژن به ناحیه موردنظر این ترک ها به مرور از بین می روند.

آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

باید پیش از انجام کربوکسی تراپی، از بی حسی استفاده شود. امکان دارد در طی درمان متوجه مقداری از سوزن سوزن شدن، فشار، گرما یا خارش شوید. اما هیچ کدام درد زیادی ندارد و کاملا قابل تحمل می باشد. پزشکی که برای این کار انتخاب می کنید باید مهارت و تخصص لازم برای انجام ان را داشته باشد. سوزنی که برای تزریق دی اکسید کربن به پوست استفاده می شود بسیار نازک است.

علاوه بر ان، پزشک باید به خوبی بداند که باید در چه ناحیه ای از بدن سوزن را وارد کرده تا هم درد کمی را احساس کنید. و هم میزان تاثیرگذاری درمان بیشتر شود. به همین دلیل است که برای انجام هر عمل زیبایی ، هر چقدر هم کوچک باشد، باید به مراکز خوب با بهترین متخصص ها مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]