قرص ماسک

قرص ماسک فشرده ورقه ای

قرص ماسک یکی از روتین کارهای ما در منزل و یا حتی مسافرت مراقبت از پوست و بهبود شرایط است. با استفاده از روش های متفاوتی غیرتهاجمی، چرا که این روش ها بیشتر طبیعی هستند. و مواد شیمیایی در جوانسازی پوست دخیل نیستند. درضمن نیازی به استفاده از دستگاه های تهاجمی که سطح پوست را زخمی می کنند نیز نداریم. استفاده از کرم روز و شب، استفاده از مرطوب کننده های گیاهی، اسکراب کردن صورت، مصرف انواع تونر و در نهایت استفاده در هفته چندبار از ماسک های طبیعی و ارگانیک می تواند به حفظ جوانی و جذابیت صورتمان کمک کنند.

انواع ماسک ها یکی از پراستفاده ترین محصولات برای خانم ها بشمار می روند. اما معمولا این محصول در قالب ماسک های کاسه ای، ژله ای و مایع در دسترس هستند و عرضه می شوند. و حتی ماسک هایی که خودمان در خانه تهیه می کنیم هم مایع هستند. بنابراین احتیاج به پوششی برای کاور کردن ماسک داریم.

ریسک نفوذ آلودگی به پوست:

همانطور که گفتیم بیشتر ماسک ها تنها ماده ماسک را شامل می شوند و پوششی برای کاور آن روی صورت ندارند. اغلب بانوان برای قرار دادن ماسک بر روی صورت خود از پارچه استفاده می کنند.
معمولا پارچه ها چون ازبین نمی روند و ماندگاری دارند ممکن چندین بار مورد استفاده قرار بگیرند. شستشوی پارچه ها می تواند آن ها را تمیز کند اما چون پارچه با قرار گرفتن در محیط باکتری ها و گرد و غبار را به خود جذب می کنند نمی توانند انتخابی ایده آل باشند.

برخی نیز ترجیح می دهند از دستمال کاغذی برای ماسک کردن صورتشان استفاده کنند. دستمال کاغذی نسبت به پارچه سریعتر رطوبت را به پوست انتقال می دهد اما از طرفی به دلیل خاصیت جذب بالای آلودگی این محصول ممکن است حتی پیش از استفاده نیز آلوده باشد. بنابراین عیب بزرگی که دستمال کاغذی و پارچه دارند این است که می توانند خود یک عامل انتقال دهنده باکتری و میکروب به پوست باشند.

اگر شما پوستتان مستعد جوش باشد و یا منافذ صورتتان باز باشد استفاده از این دو پوشش می تواند دردسرساز شود. عامل دیگری باعث می شود مصرف دستمال کاغذی و پارچه را توصیه نکنیم، چشم ها هستند. همان طور که می دانید نباید از ماده ای که برای ماسک کردن صورتتان استفاده می کنید روی پلک و چشم قرار دهید.

بنابراین با مرطوب کردن دستمال کاغذی و یا پارچه ناگزیر چشم ها نیز با ماده ماسک برخورد خواهد کرد و ممکن است دچار حساسیت و آلرژی شوید. توصیه ما استفاده از قرص ماسک فشرده ورقه ای است. محصولی بهداشتی، کاملا استریل، یک بار مصرف، با قابلیت جذب بالای مواد ماسک و وسیله ای ایدآل برای ماسک کردن صورت در سفر.

قرص ماسک چیست:

قرص ماسک ها در حقیقت همان ماسک های ورقه ای هستند. که فشرده شده و به اندازه یک قرص شکل داده می شوند. این محصول معمولا در پک های تعداد بالا عرضه می شوند. جنس بیشتر قرص ماسک ها از کتان و پنبه است. الیاف قرص ماسک ها کاملا طبیعی و فاقد رنگ و عطر است. بنابراین اگر زیاد به بو حساس هستید و نمی توانید از ماسک های ورقه ای آماده استفاده کنید،
قرص ماسک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. قرص ماسک به تنها هیچ تاثیر حساسیت زا و آلرژیک بر صورت نخواهد داشت. سوراخ های تعبیه شده برای چشم ها، بینی و دهان این مزیت را برای رص ماسک به وجود می آورد که ماسک تنها با پوست صورت در تماس باشد و به چشم و نقاط مخاطی آسیبی وارد نکند.

انواع قرص ماسک:

قرص ماسک فشرده ورقه ای معمولا به دو صورت فاقد اسانس و عطری تولید و عرضه می شوند. اگر به صورت روزانه از انواع تونر استفاده می کنید، قرص ماسک فشرده یک گزینه ایدآل برای کاور کردن پوست است. قرص ماسک را در تونر خانگی و یا تونری که از بیرون تهیه کردید قرار دهید. هنگامی که مرطوب شد روی پوست بگذارید تا جذب پوست شده و عمل پاکسازی پوست را انجام دهد.

قرص ماسک را در کیف نگهدارید:

یکی از مزیت های فوق العاده این محصول این است که می توانید همیشه همراه خودتان چندتا از آن را به همراه داشته باشید.
اگر دائما در حال رفت و آمد هستید و فرصت رسیدگی به پوست در خانه را ندارید
می توانید از قرص ماسک همراه تونر در سفر برای پاکسازی و جوانسازی پوستتان استفاده کنید.

چند روش استفاده از قرص ماسک فشرده ورقه ای:

بهترین ماسک ها و تونرهایی که می توانید با استفاده از قرص ماسک بسازید ماسک های مایع و آبکی هستند. در واقع اگر قصد دارید پوستتان را هیدراته کنید پیش از پوشش های پارچه باید سراغ این محصول بروید. چرا که این محصول تا حد ممکن تونر را مایع ماسک را به خود جذب می کند خیلی بهتر آن را به پوست انتقال می دهد. و سبب جذب بهتر انواع ماسک به پوست می شود.

ویژگی ها:

  • اسان شدن استفاده از ماسک های رقیق و ابکی
  • قابل استفاده برای ماسک های خانگی و گچی
  • افزایش تاثیر گذاری و جذب ماسک
  • به صورت فشرده در اندازه یک قرص
  • پنبه ای

ماسک های مناسب برای قرص ماسک:

برای ماسک کردن صورتتان با استفاده از این ماسک می توانید از انواع مواد خانگی طبیعی همچون آب جو دوسر،
چای سبز، چای سیاه، آبلیمو و آب برنج استفاده کنید و تاثیر جذب این مواد را در پوستتان مشاهده کنید.

نحوه استفاده :

  1. نسبت ب موادی که در ماسکتان استفاده کردید صورت خود را بشویید یا پاک کنید.
  2. داخل یک ظرف مقدار کمی اب بریزید و و قرص ماسک را داخل ان خیس کنید.
  3. تونر، اب میوه مناسب پوستتان یا اسانس فیشال را به ماسک اضافه کنید.
  4. ماسک را روی صورت پهن کنید و 20 تا 20 دقیقه زمان دهید .
  5. ماسک را در ظرف خای دیگری قرار دهید.
  6. اجازه دهید 1 دقیقه جذب ماسک شود.

نکاتی که باید هنگام استفاده از قرص ماسک به آن توجه کنید

  • قرص ماسک وقتی داخل مایع مورد نظر قرار داده شود، نرم می‌شود ولی باز نخواهد شد. شما باید بعد از خیس شدن آن را باز کرده و پهن کنید.
  • این ماسک به تنهایی هیچ تاثیری روی پوست نداشته و باید با یک اسانس و یک ماده دیگر استفاده شود.
  • برای سفید شدن پوست خود، می‌توانید از اسانس سفید کننده برای باز شدن قرص ماسک استفاده کنید.
  • قرص ماسک به دلیل بافتی که دارد، پاره نمی‌شود و تمام مایع مورد استفاده را جذب می‌کند.
  • داخل این قرص ماسک ها، هیچگونه ماده زیبایی وجود ندارد.

روش های غیر تهاجمی دیگری جهت زیبایی و جوانسازی پوست وجود دارد که اشتفاده مداوم از ان ها بسیار موثر است مثل گوی یخی ( آیس گلوب) که در جوانسازی و سفیدی پوست موثر است و جیدرولر و سنگ یشم که جهت زیبایی و ماساژ صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]