استفاده از درمارولر برای درمان ریزش مو

درمارولر برای مو

خرید درمارولر اینروزها در بین افرادی که به پوست و موی خود اهمیت می‌دهند، خیلی پرطرفدار شده است.
درمارولر به عنوان یک درمان آرایشی–بهداشتی شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست و تحریک کلاژن سازی دارد.
با کمک این تکنیک تولید کلاژن در سطح پوست افزایش می‌یابد. این دستگاه از یک غلتک با سطحی که از سوزن های کوچک تشکیل شده اند. که باعث ایجاد جراحات جزئی در پوست صورت یا بدن شما می‌شود.

درمارولرها جدا از اینکه به عنوان یک درمان در جوانسازی و ضد پیری پوست استفاده می شوند. بلکه به عنوان یک روش درمانی برای کنترل و درمان ریزش مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حتی در تحقیقات صورت گرفته مشاهده شده است که این روش در نوع خاصی از ریزش مو معروف به آلوپسی آرئاتا تاثیرگذاری بالایی داشته است. درمارولر باعث ایجاد زخم در پوست سر شده که باعث احیای سلامت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین این امر می‌تواند منجر به رشد موهای جدید و یا شاید باعث ضخیم شدن موهای سر شود.

مزایای درمارولر در درمان ریزش مو

میکرونیدلینگ برای اولین بار در دهه 1990 شهرت خود را به عنوان یک درمانگر اسکار به دست آورد.
از آن زمان به بعد به عنوان یک جایگزین بالقوه یا درمان کمکی برای آلوپسی آندروژنی و آلوپسی آرهاتا مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

درمارولرها گذشته از تولید کلاژن در پوست، که یکی از دلایلی است که ممکن است برای درمان زخم‌های آکنه مفید باشد،
می‌تواند به القای سلول‌های بنیادی در منبع فولیکول در مو منجر شود که ممکن است منجر به رشد مو شود.

قیمت درمارولر نسبت به سایر روش‌ها و درمان‌ها بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.
این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید درمارولر با قیمتی نسبتا ارزانتر ریزش موی خود را درمان کنید.

روش کار درمارولر

پس از خرید درمارولر ، در حین استفاده از آنها از غلتک‌هایی که بر روی آن سوزن‌هایی قرار دارد استفاده می‌شود. اندازه طول سوزن‌ها می‌تواند کمتر از 1 میلی متر تا چند میلی متر باشد. دستگاه درمارولر در امتداد ناحیه مد نظر جهت درمان قرار می‌گیرد و جراحات جزئی بر روی سطح پوست سر ایحاد می‌کند.

برخی از متخصصین بر این باور هستند که استفاده از درمارولرها این امکان را فراهم می‌آورد تا سبب آزاد شدن عواملی شود که باعث تقویت رشد مو گردد. و یا شاید مستقیماً رشد مو را بر اثر ایجاد همین جراحات کوچک ایجاد شده، تحریک کنند.

آموزش درمارولر جهت استفاده درست و صحیح از آن امری ضروری است.
قبل از استفاده از درمارولرها حدود 45 دقیقه قبل از شروع درمان،
باید بی حس کننده موضعی را بر روی پوست سرتان بزنید. که این کمک می‌کند تا دردی که در هنگام استفاده از آن احساس می‌کنید کاهش یابد.
زمان استفاده از این دستگاه ممکن است بسته به اندازه منطقه تحت درمان متفاوت باشد. اما به طور کلی این زمان کمتر از 10 دقیقه طول می‌کشد.

نحوه استفاده از درمارولر

پیش از استفاده از درمارولر، ابتدا دستگاه را با الکل ضد عفونی کرده و یا آن را با آب گرم بشویید تا هیچ گونه آلودگی نداشته باشد. اگر موهای بلندی دارید، می توانید فرق خود را باز کنید. درمارولر را روی یک سطح قرار داده و بعد از اتمام کار سمت دیگر را ماساژ دهید.

اگر قصد استفاده از کوکتل را دارید، باید کوکتل را روی پوست سر بریزید و سپس دوباره درمارولر را مورد استفاده قرار دهید. بعد از اینکه از دستگاه استفاده کردید، مجددا آن را ضدعفونی کنید و سپس آن را درون جعبه قرار دهید. 

درمارولر میکرونیدلینگ روی سر

انجام میکرونیدلینگ توسط درمارولرها امکان دارد باعث ایجاد عوارض جانبی نظیر کبودی، سرخی، تورم و درد شود و همچنین این خطر احتمال دارد که زخم های ناشی از سوزن ها  عفونت کند.
امکان دارد منطقه پس از انجام این کار چند روز قرمز و ملتهب شود.
اما اکثر عوارض جانبی در مدت 3 روز پس از درمان شما کاهش می‌یابد.

نکات مورد توجه درمارولر:

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سابقه آکنه یا اگزما دارید و یا شرایطی همچون دیابت دارید که یا داروی خاصی نظیر رقیق کننده‌های خونی مصرف می‌کنند یا باردار هستید،
استفاده از این روش درمانی توصیه نمی‌شود.
پس از میکرونیدلینگ توسط درمارولرها از ماینوکسیدیل بلافاصله پس از آن می‌تواند باعث افزایش جذب دارو شود. همچنین  باعث سوزش، خارش بیشتر پوست سر شود.
این مهم است که چه زمانی باید ماینوکسیدیل موضعی خود را پس از درمان از سر استفاده نمایید.

پوست سر شما ممکن است بعد از درمان درمارولر برای مو نسبت به خورشید حساس باشد.
استفاده از ضد آفتاب یا پوشاندن سر به وسیله کلاه می‌تواند به محافظت از پوست سر شما کمک کند. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت،
باید دستورالعمل‌های مراقبتی را به دقت رعایت کنید. که اغلب شامل تمیز نگه داشتن منطقه مورد درمان سر برای چند روز و همچنین استفاده از آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی است.

نتیجه آخر

در صورتی که میکرونیدلینگ تا به الان برای مشکلات پوستی استفاده می شده، ولی به تازگی ثابت شده است که باعث کاهش ریزش مو و رشد آن می شود. اما در نظر داشته باشید که این روش برای درمان بیماری‌ های پوستی سر مثل سبورئیک یا ریزش مو ناشی از استرس، پسوریازیس، درماتیت  تاثیری ندارد. اما شواهد نشان داده میکرونیدلینگ در درمان آلوپسی آندروژنیک جوابگو می باشد. استفاده ی مداوم از آن و انتخاب سایز مناسب سوزن و استفاده از آن همراه با کوکتل درمارولر، نتیجه خوبی به شما می دهد و به شما می توانید شاهد رشد موی خود باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]