درمارولر

آموزش استفاده از درمارولر در منزل

درمارولر وسیله ای ساده اما کاربردی در درمان انواع مشکلات پوستی می باشد. استفاده از درمارولر کاری راحت و بدون دردسر است. شما می توانید از این دستگاه در خانه استفاده کنید و صرفا نیازی به مراجعه به کلینیک ندارید. شما با دانستن چند نکته می توانید به راحتی در منزل از درمارولر استفاده کنید. ما در این مقاله به صورت کامل در مورد آموزش استفاده از درمارولر در منزل صحبت می کنیم.
به این نکته توجه داشته باشید که در صورت استفاده ی نادرست از این دستگاه ممکن است پوست شما آسیب ببیند. همراه ما باشید تا راحت ترین و بهترین روش استفاده از درمارولر را به شما آموزش دهیم.

مراحل استفاده از درمارولر در منزل

طریقه ی استفاده از درمارولر در منزل کار دشواری نیست، تنها کافیست نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. برای اینکه نحوه ی استفاده از درمارولر برای شما روشن و واضح باشد، سعی کردیم اصول استفاده از آن را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

1. مرحله ضد عفونی کردن

اولین قدم استفاده از درمارولر ضد عفونی کردن آن است. این مرحله بسیار مهم است و قبل از هر بار استفاده باید انجام شود. برای ضد عفونی کردن دستگاه، کافیست غلتک دستگاه را به مدت 10 تا 20 دقیقه در الکل 70 درصد ایزوپروپیل قرار دهید. (الکل 99 درصد توصیه نمی شود چون قدرت تبخیر سطحی پایینی دارد.) بعد از گذشت 20 دقیقه آن را خارج و اجازه دهید در معرض هوای آزاد قرار بگیرد تا کاملا خشک و آماده ی استفاده شود.

(علاوه بر ضد عفونی کردن دستگاه، برای رعایت بیشتر نکات بهداشتی هیچگاه درمارولر خود را با فرد دیگر به اشتراک نگذارید. درمارولر وسیله ی شخصی شماست!)

2. مرحله تمیز کردن پوست

دومین قدم تمیز کردن پوست خودتان است. این مرحله هم به اندازه ی مرحله ی قبل مهم است. شما باید مطمئن باشید که پوستتان عاری از هر نوع مواد آرایشی و آلودگیست. پس از اینکه با شوینده ی مناسب پوستتان را تمیز کردید، برای اطمینان بیشتر می توانید یک پد آغشته به الکل نیز روی صورتتان ماساژ دهید تا هر میکروب احتمالی را از بین ببرید (به خصوص اگر میخواهید از سوزن با عمق بیشتر استفاده کنید.)

اگر جنس پوست شما خشک و یا معمولی است، مشاورین دکتر رولر توصیه می کنند قبل از رولینگ حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا عمل رولینگ راحت تر انجام شود. پوست چرب معمولا نیازی به مرطوب کننده ندارد اما اگر بعد از شستشو احساس خشکی پوست داشتید می توانید از مقدار کمتری مرطوب کننده استفاده کنید تا قبل از رولینگ، پوستی صاف و یکنواخت داشته باشید.

3. مرحله رولینگ

سومین قدم که اصلی ترین مرحله است عمل رولینگ می باشد. قبل از استفاده از دستگاه بهتر است آن را روی دست خود رول کنید تا میزان درد آن را بسنجید. در ویدئوی آموزشی قبلی اشاره کردیم که درد میکرونیدلینگ کاملا قابل تحمل است و به هیچ عنوان آزار دهنده نیست؛ اما در صورت نیاز می توانید از کرم های بی حسی نیز استفاده کنید. بهتر است 15 دقیقه قبل از رولینگ بی حسی را روی پوستتان اعمال و سپس شروع به کار کنید.

دقت کنید که شما باید در 4 جهت افقی، عمودی، مورب به چپ و مورب به راست درمارولر را روی ناحیه مورد نظر خود رول کنید. برای هر ناحیه بین 4 تا 5 بار رولینگ در هر جهت لازم است. (توجه داشته باشید که هر رفت و برگشت یکبار به حساب می آید.)

برای راحتی بهتر در انجام رولینگ روی صورت بهتر است به شکل فرضی صورت خود را تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال ابتدا گونه ها، سپس چانه و بعد پیشانی را رول کنید تا اطمینان حاصل کنید تمام صورت شما تحت درمان قرار گرفته است.

اگر ناحیه ی هدف درمان، پیشانی شماست باید عمل رولینگ را به جهات زیر انجام دهید:

  • 4 تا 5 بار از راست به چپ یا بر عکس (افقی)
  • 4 تا 5 بار از بالا به پایین یا برعکس (عمودی)
  • 4 تا 5 بار به صورت مورب یا ضربدری

در این مرحله از رولینگ می توانید بین هر جهت 2 دقیقه فاصله بیندازید و دوباره شروع به کار کنید. دقت کنید که هنگام استفاده از درمارولر روی صورت، فشار زیادی به دستگاه خود وارد نکنید. فشار زیاد به معنی تاثیر یا نتیجه ی سریع تر و بهتر نیست؛ بلکه ممکن است به دستگاه و مهمتر از همه به پوست شما آسیب وارد شود.

کاربرد های درمارولر

  1. از بین بردن علائم کششی روزاسه پوست شل ماننده کاهش وزن یا لیپوساکشن
  2. تولید کلاژن و الاستین در پوست برای جوانسازی و لیفت پوست
  3. مسائل مربوط به رنگدانه های پوستی  مانند لک ها و تیرگی ها
  4. رفع جای جوش و اسکار و ترک های پوست
  5. رفع چروک های روی صورت به طور طبیعی
  6. از بین بردن جای زخم آکنه آلوپسی
  7. درمارولر برای درمان ریزش مو

4. تمیز کردن درمارولر منزل

قدم بعدی دوباره تمیز کردن دستگاه است. در این مرحله باید دستگاه درمارولر خود را به مدت یک دقیقه داخل آب جوشیده ولرم قرار دهید، مطمئن شوید که تمام سوزن های دستگاه داخل آب قرار بگیرند. بعد از آن دستگاه را روی یک دستمال تمیز بگذارید و اجازه دهید تا کاملا سوزن ها خشک شوند. بعد از خشک شدن درمارولر باید آن را با اسپری الکل ضدعفونی کنید. سپس صبر کنید تا دستگاه کاملا خشک شود و دوباره آن را سر جای خود قرار دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]